1 Nisan 2013 Pazartesi

Geleceği Görebiliyor Musun?!..



          Bir adam her şeyi önceden bildiğini ileri sürüyordu. Kısacası ona göre her şeyi önceden görüyordu. Bir gün yanına bir adam geldi. Ve ona:

- "Her şeyi önceden görüp görmediğini" sordu. O da "Gördüğünü" söyledi.

          Dışarıdan yanına gelen adam, ona okkalı bir tokat attı. Ve sordu:

- Madem her şeyi önceden görüyordun. Bunu niye göremedin..!!

          "Geleceği gördüğünü" söyleyen adamı böyle test etti..!!

***

          Gayb; duyu organları ile veya hesap ile, tecrübe ile anlaşılmayan şey demektir. Gaybı ancak Allah bilir. O, Âlim-ül-gayb [gaybı bilen]dir (59 / HAŞR - 22) ve Allâmül-guyûb [gaybları en iyi bilen]dir. (34 / SEBE 48)


"Allah'ın, gaybları en iyi bilen olduğunu hâlâ anlamadılar mı?" (9 / TEVBE - 78 )

"De ki: Gaybı bilmek Allah'a mahsustur."  (10 / YÛNUS - 20)

"Göklerin ve yerin gaybı Allah'a aittir." (11 / HÛD - 123)  ,  (16 / NAHL - 77 )

"De ki: Göklerde ve yerde gaybı Allah'tan başka bilen yoktur." (27 / NEML - 65)  ,  (49 / HUCURÂT - 18 )

          Gaybı Allah bildirmedikçe, Peygamberler de bilmez. Bu konudaki birkaç Âyet-i Kerim'in  meali şöyledir:

"De ki: «Size Allah'ın hazineleri yanımdadır demiyorum, gaybı da bilmiyorum ve ben size bir meleğim de demiyorum. Ben, bana vahyedilenden başkasına uymam.» De ki: «Kör olanla, gören bir olur mu? Yine de düşünmeyecek misiniz?»" (6 / EN'ÂM - 50)

"Ben size, «Allah'ın hazineleri benim yanımdadır.» demiyorum. Ne gaybı bilirim, ne de « Ben bir meleğim.» diyorum. O sizin gözlerinizin horladığı kişiler hakkında: «Allah, onlara hiçbir hayır vermez.» de demem. Onların içlerindekini en iyi bilen Allah'tır. O takdirde zalimlerden olmuş olurum!» dedi."(11 / HÛD - 31)

"Gayb'ın anahtarları Allah'ın katındadır, onu yalnız O bilir. Karada ve denizde olanların tümünü o bilir, O, bilmeksizin bir yaprak dahi düşmez; yerin karanlıklarındaki bir tane, yaş ve kuru dışta olmak üzere hepsi (ve her şey) apaçık bir kitaptır."  (6 / EN'ÂM - 59)

4 yorum:

  1. Allah razı olsun.Paylaşımınız ve farkındalıklarınız için....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Âmin, cümlemizden inşeAllah... Teşekkür ederim yorumunuz için...
      Rabbim farkındalıklarımızı arttırsın(Âmin)...
      Allah'a emanetsiniz...

      Sil
  2. Esselamu aleykum,çok güzel paylaşımlar bunlar,Allah razı olsun,şaşırtmasın,yolunda sebat edenlerden,rızasını kazananlardan eylesin(amin),
    seni özledim sayfana geldim,yan tarafa Kur'an tilavetlerini dizmişsin,senden kopya çektim :) ben de minshawi'yi sayfamın kenarına koydum,şu anda da dinliyorum,muhteşem bir okuyuş,çok içli okuyor,
    Rabbim Kur'an'ı gönlümüzden,dilimizden düşürmesin,bizleri de onu yaşayanlardan eylesin(amin),
    kalbi dua ve sevgilerimle,O'na(c.c)emanetsin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. We Aleykum Selam, Hoşgelmişsin...
      Duaların için,içten Âmin diyorum...
      Allah razı olsun ablacım her zaman beklerim, bende seni Allah için çok seviyorum, takdir ve gıpta ediyorum...

      Bir daha aramamak için en çok beğendiklerimi ekleyeyim dedim :). İlk önce ben senden kopya çekmiştim bloğumu oluştururken :)...

      Birde şu kardeşçiği çok seviyorum. http://www.youtube.com/watch?v=Szb2_m1gDRQ MaşaAllah çok tatlı okuyor. O okurken benim içim gidiyor, yiyip bitiresim geliyor. Rabbim o saf ve ter temiz halini ömür boyu korumayı nasip etsin inşeAllah...

      Rabbim, bizleri de Kur'an'ı kılavuz edinenlerden eylesin. Kur'an'ı; kalbimizin neşesi ve nuru kılsın.(Âmin)

      Selam Dua ve Muhabbet ile Rahman'a emanetsin...

      Sil